Voleu formar-ne part?
PARTICIPA! Suma el teu centre a la onada de canvi.

Què vol dir formar part d'escolanova21?

Si volem que el marc d'escola avançada ens serveixi per a l'actualització disruptiva del nostre sistema educatiu, serà necessari que tots els centres que hi creuen treballin plegats per a fer-ho possible. Aquesta actualització requereix d'una fonamentació important i d'haver passat per un procés d'alineació del propòsit competencial, les pràctiques competencials (no-transmissores) que hi condueixin i els sistemes d'avaluació que ens assegurin que l'aprenentatge sigui adequat, rellevant i significatiu. Alguns centres ja han iniciat aquest procés de transformació cap al marc d'escola avançada. I d'altres volen iniciar-lo.

Transformar un centre educatiu no és senzill. És un repte complex i estimulant alhora. Cal tenir la visió de quin centre volem esdevenir, assumir un marc coherent amb el propòsit de l'educació i organitzar el centre i les seves pràctiques educatives en funció d'aquest propòsit compartit. Cal compartir aquesta visió i coresponsabilitzar tota la comunitat educativa, generar il·lusió i compromís, establir aliances i formar-se i capacitar-se per a dur a terme aquesta transformació amb garanties.

escolanova21 vol acompanyar i capacitar 30 centres i els seus equips en aquesta transformació. Vol fer-ho aprofundint en el propòsit de l'educació, en les pràctiques d'aprenentatge ben fonamentades, en els sistemes d'avaluació de totes les competències i en les característiques organitzatives d’una escola avançada, per a apuntar quines etapes cal anar superant a fi de realitzar un canvi efectiu i durador.

El programa vol acompanyar durant tres cursos lectius aquest procés de transformació profunda, sistemàtica i planificada. I ho farà conjuntament amb els centres amb pràctiques educatives avançades impulsors del programa i d'altres que s'hi incorporin a través de la crida oberta, tots ells actors del canvi. S'assessorarà i formarà equips directius i mestres i professors, compartint espais, presencials i en línia, de coneixement i formació. I es farà en aliança amb col·lectius i institucions que comparteixen aquest desig de transformació del nostre sistema educatiu.

Si considereu que el vostre centre troba sentit a aquest esforç sostingut, sigui perquè ja ha iniciat el camí cap al marc d'escola avançada, sigui perquè el vol iniciar i posar-se a caminar conjuntament, des de la il·lusió d'avançar cap a un nou paradigma educatiu per a tots els infants i joves, incorporeu-vos a aquesta onada de transformació. Compartiu amb 200 centres educatius aquest objectiu i feu el camí plegats.

Inscriu-te a la crida oberta
Descarrega't les bases de la crida
Partcicipa

Inscriu-te al butlletí

• Vols estar al dia de les notícies del programa escolanova21?
  • Vols saber quines activitats s’estan fent en els centres educatius del programa?
  • Vols seguir les nostres reflexions sobre la pràctica educativa i la transformació dels centres?
  • Vols veure com les escoles s’estan transformant?

Inscriu-te al butlletí

Segueix-nos a les xarxes socials