Durant el primer any de transformació, el programa ha creat un conjunt d’orientacions, bastides i i dinàmiques (kits) per donar suport a l’equip impulsor dels centres en la fase de sensibilització sobre l’oportunitat i la necessitat de canvi.

• El Kit “Marc d’escola avançada” té per objectiu promoure la reflexió a l’entorn del marc d’escola avançada i els seus quatre eixos en el si dels claustres dels centres educatius.
  • El Kit “Most Likely to Succeed” proposa una metodologia per a la reflexió en els claustres i/o amb les famílies a partir del visionament del documental Most Likely To Succeed, que relata el funcionament d’un centre High Tech High a San Diego.
  • El Kit “Tret de sortida amb les famílies” proposa una sèrie d’orientacions, recursos i dinàmiques per informar i involucrar les famílies en l’inici del procés de canvi que viuran els centres adherits al programa Escola Nova 21.

Els kits contenen propostes de dinàmiques que l’equip impulsor pot desenvolupar amb el claustre i/o les famílies i, d’aquesta manera, comprometre a tota la comunitat educativa en el procés de transformació que s’està iniciant.