Declaració d’Incheon i Marc d’Acció per a la implementació de l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible 4

L’any 2015, en el context de l’adopció per part de l’Assemblea General de Nacions Unides dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), la UNESCO i sis altres agències de Nacions Unides van organitzar a Incheon el World Education Forum, per determinar les prioritats globals sobre educació per als pròxims quinze anys

Al Fòrum hi van assistir entitats de la societat civil d’arreu del món, governs de 160 països, organismes multilaterals i representants del món educatiu. Les conclusions es van recollir a la Declaració d’Incheon Educació 2030, junt amb un Marc d’Acció, per a “Garantir una educació inclusiva i equitativa de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge al llarg de la vida per a tothom”, com estableix l’ODS 4.

Es tracta d’una Declaració molt rellevant per l’àmplia diversitat d’impulsors i per la seva alta aspiració: “Volem transformar vides mitjançant una nova visió de l’educació, amb mesures agosarades i innovadores”, diu. I per això, “Ens comprometem amb caràcter d’urgència amb una agenda d’educació única i renovada que sigui integral, ambiciosa i exigent i que no deixi ningú enrere”. Alhora, el Marc d’Acció (#80) recull la necessitat d’aliances amb la societat civil per fer-ho possible, com ha estat Escola Nova 21. Entre altres, estableix els valors universals en què es basa l’educació (#5), la necessitat que la inclusió i l’equitat estiguin al centre (#7), la necessària actualització educativa redefinint què entenem per qualitat (#9) o com possibilitar un aprenentatge al llarg de tota la vida des d’una lògica 360º (#10).

Junt amb els documents de la UNESCO Repensar l’educació i ‘Educació per als Objectius de Desenvolupament Sostenible’, també disponibles en català, la Declaració d’Incheon Educació 2030 és una eina de referència per a l’ampli consens en què s’ha de basar el treball per a l’actualització educativa a la nostra societat.

La declaració d’Incheon és el document que assenta les bases  del que ha de ser l’educació els pròxims 15 anys. Aquesta, recull el compromís dels països i de la comunitat mundial a adoptar mesures urgents per transformar les vides mitjançant una nova visió de l’educació. La seva rellevància ha fet que el Centre Unesco de Catalunya el la traduís al català.

Escola Nova 21: Tres anys de viatge compartit

Descripció

Al llarg dels tres anys d’Escola Nova 21 hem empoderat docents, centres, famílies i ciutadania per generar els treball conjunt per possibilitar una educació inclusiva, equitativa, de qualitat i oportunitats […]

Com es transforma l’escola Edumar?

Descripció

Com és i què vol aportar l’Escola Edumar de Castelldefels?  Com s’està transformant el centre? L’Escola Edumar és un dels 30 centres de la Mostra d’Escola Nova 21, una mostra […]

Avaluar no és posar una nota

Descripció

Existeix una altra manera d’avaluar a les escoles i instituts que no és posar una nota. Com és aquesta avaluació? Què i com avalua? Quin és el seu propòsit? Quin […]