Llibret “L’Espiral d’indagació” (The Spiral of Inquiry)

L’Espiral d’indagació (Spiral of Inquiry) és una metodologia d’indagació en equip que té per objectiu la millora dels aprenentatges de tots els alumnes. Es proposa com a eina de millora per a la transformació dels centres educatius que formen part de les xarxes locals de transformació educativa.

Els professors d’un mateix nivell educatiu o equip docent practiquen l’Espiral d’indagació per abordar junts les dificultats dels seus alumnes i per consensuar què marcarà la diferència i on cal fer un esforç i implementar noves accions que portin a alguns canvis. Aquests canvis fan referència a la millora que es busca, i afecten els 4 eixos de l’horitzó comú de canvi: aprenentatge competencial, pràctiques d’aprenentatge fonamentades, avaluació i organització.

La metodologia ens fa passar per diferents fases on primer ens fem preguntes, recollim dades, enfoquem sobre què marcaria la diferència,  avancem una hipòtesi, aprenem plegats per dissenyar els canvis, els apliquem junts i per a tots els alumnes i finalment comprovem si hem marcat la diferència, això és, observem els canvis, valorem els resultats.

Les autores de la metodologia, Judy Halbert i Linda Kaser, van ser a Barcelona el 28 de novembre de 2017 per oferir una conferència en el marc dels Debats d’Educació de la Fundació Jaume Bofill. Podeu tornar a veure la conferència en Català i en Anglès al canal de Debats d’Educació.

Escola Nova 21: Tres anys de viatge compartit

Descripció

Al llarg dels tres anys d’Escola Nova 21 hem empoderat docents, centres, famílies i ciutadania per generar els treball conjunt per possibilitar una educació inclusiva, equitativa, de qualitat i oportunitats […]

Com es transforma l’escola Edumar?

Descripció

Com és i què vol aportar l’Escola Edumar de Castelldefels?  Com s’està transformant el centre? L’Escola Edumar és un dels 30 centres de la Mostra d’Escola Nova 21, una mostra […]

Avaluar no és posar una nota

Descripció

Existeix una altra manera d’avaluar a les escoles i instituts que no és posar una nota. Com és aquesta avaluació? Què i com avalua? Quin és el seu propòsit? Quin […]