Manual per a entorns d’aprenentatge innovadors (traducció català UNESCO)

Aquest Manual, publicat en català pel Centre UNESCO de Catalunya i la UOC, és la culminació del projecte Entorns d’Aprenentatge Innovadors (ILE segons les seves sigles en anglès) que en la darrera dècada ha sintetitzat els set principis de l’aprenentatge i les característiques organitzatives que els possibiliten. És una contribució important per a docents, equips directius i responsables de polítiques públiques, perquè combina la reflexió i les bases per a l’actuació per al canvi educatiu.

L’horitzó comú de canvi educatiu parteix d’un Propòsit amb una concepció inclusiva i orientadora de l’educació, que ha de comportar una transformació en els altres elements, que és del que tracta aquest Manual: tant en les Pràctiques d’aprenentatge –inclosa l’Avaluació–, que han d’estar centrades en la persona que aprèn i fer-la corresponsable; com en una Organització del centre al servei de l’aprenentatge.

El Manual es divideix en quatre capítols, que ofereixen una síntesi concisa i no tècnica d’un volum substancial de reflexió internacional sobre aprenentatge i innovació, basat en cada cas en publicacions referenciades. Cada capítol presenta també eines pràctiques i promou, a través de l’acció pràctica, les conclusions clau de l’ILE mitjançant la formació del lideratge educatiu, l’autoavaluació i el desenvolupament professional.

 

Escola Nova 21: Tres anys de viatge compartit

Descripció

Al llarg dels tres anys d’Escola Nova 21 hem empoderat docents, centres, famílies i ciutadania per generar els treball conjunt per possibilitar una educació inclusiva, equitativa, de qualitat i oportunitats […]

Com es transforma l’escola Edumar?

Descripció

Com és i què vol aportar l’Escola Edumar de Castelldefels?  Com s’està transformant el centre? L’Escola Edumar és un dels 30 centres de la Mostra d’Escola Nova 21, una mostra […]